Jak pozycjonować stronę internetową?

przez nprofit_topavanti
strona www

Wiele firm jest zainteresowanych marketingiem internetowym. Czasem jednak ciężko jest przedsiębiorcy samemu oszacować, jakiego typu reklama w sieci będzie najbardziej odpowiednia. Jedną z popularniejszych kampanii, jakie dotyczą marketingu w wyszukiwarce Google, jest możliwość pozycjonowania strony. Jak skutecznie pozycjonować stronę i czy faktycznie jest to opłacalne? 

Na samym początku najważniejszy jest projekt 

Pozycjonowanie w Poznaniu w wersji lokalnej rozpoczyna się tak naprawdę tak samo, jak pozycjonowanie w wariancie ogólnopolskim – od doboru odpowiednich słów kluczowych. Muszą one być popularne wśród użytkowników i raczej trzeba wybierać je z głową- nie będzie można ich zmieniać w trakcie trwania kampanii. Najlepiej jest wybrać około 6-7 słów kluczowych na start. To, co ważne przy pozycjonowaniu strony to cierpliwość. Reklamowana strona internetowa powinna powoli i stopniowo zdobywać popularność. Obecnie, nie zaleca się generowania dużych ilości słabej jakości linków do strony, co od razu może zostać zauważone i zaklasyfikowane jako ruch nienaturalny będący SPAM-em. Czas oczekiwania na pierwsze efekty pozycjonowania to około 4 miesiące. Trzeba więc nastawić się na to, że nie od razu będziemy mogli czerpać korzyści z kampanii. 

Opracowanie strategii link building 

Pierwsze działania, jakie warto przeprowadzić już na starcie to opracowanie strategii działania. Taka strategia jest bezpośrednią odpowiedzią na to, jak pozycjonować stronę internetową w praktyce. Przygotowywane są więc wytyczne, co do optymalizacji samej strony, czyli zadań, jakie trzeba wykonać z samą stroną po to, aby była bardziej przyjazna dla wyszukiwarki. Kolejnym elementem dobrej strategii SEO jest link building. Jest to nic innego jak obranie odpowiedniej strategii linkowania strony. Linki można umieszczać w artykułach sponsorowanych, na blogach, na portalach tematycznych, na forach internetowych, w katalogach firm i katalogach tematycznych, w mediach społecznościowych, a także na stronach zapleczowych, jeśli tylko takie się posiada. Warto tutaj pamiętać o kontekście fraz i tematyce strony, aby miejsca, z których będziemy linkować, pochodziły z tej samej dziedziny. 

Optymalizacja i przygotowanie strony 

Dostosowanie strony do wymogów wyszukiwarki obejmuje bardzo wiele różnych zagadnień. W pierwszej kolejności można zatroszczyć się o sposób wyświetlania się strony na liście wyników wyszukiwania. Powinniśmy więc ustawić odpowiedni tytuł strony wraz z jej opisem. W ramach działań optymalizacyjnych dobrze jest wziąć pod lupę schemat linkowania wewnętrznego, aby był on prosty, przejrzysty i spójny- zwłaszcza jeśli jest to rozbudowana witryna z wieloma podstronami. Należy sprawdzić czas ładowania się strony, dodać mapę strony oraz zwrócić uwagę na to, jak opisane są nagłówki, a także czy grafiki posiadają swój tekst alternatywny.

Do przeanalizowania jest także warstwa tekstowa strony. To kolejna odpowiedź na to, jak pozycjonować stronę internetową – za pomocą treści wysokiej jakości. To, co znajduje się na naszej stronie internetowej, powinno mieć charakter sprzedażowy, zachęcający do skorzystania z oferty. Dodatkowo jednak, można spróbować wpleść w teksty na stronie najważniejsze słowa kluczowe, które zostały wcielone do kampanii pozycjonowania.

Proces linkowania jest bardzo wymagający 

Jest to zajęcie czasochłonne, które wymaga sporo wiedzy o tym, gdzie można takie linki umieszczać w praktyce. Ważna jest także kwestia tego, jak robić to bezpiecznie, aby na stronę nie został nałożony filtr, który całkowicie wykluczy ją z wyszukiwarki. Do linkowania strony najczęściej potrzebne są dobrej jakości treści, czy to w formie wpisów blogowych, czy artykułów. Konieczne jest więc ich regularne przygotowywanie. Praca nad stroną powinna być systematyczna. Jednocześnie, konieczne jest wdrożenie monitoringu pozycji strony, aby obserwować postępy prowadzonych działań. Dzięki temu można mieć wszystko pod kontrolą. Dodatkowo, niezależny monitoring pozycji przydaje się w sytuacji, kiedy zlecamy pozycjonowanie agencji i kiedy zdecydujemy się na model rozliczeń za efekt. 

Podobne artykuły