Pozycjonowanie stron – czy warto?

przez nprofit_topavanti
reklama

Jeśli założyłeś stronę internetową, to zrobiłeś już pierwszy krok w kierunku marketingu cyfrowego. Jednak to dopiero początek Twojej podróży. Nie możesz po prostu usiąść i zrelaksować się po stworzeniu strony internetowej — jest jeszcze wiele pracy do wykonania! Jeśli chcesz, aby Twój projekt lub firma odniosła sukces online, to musisz stale wykonywać na nim pracę SEO. Jeżeli zastanawiasz się, czy warto pozycjonować stronę internetową, poniżej znajdziesz kilka powodów, dla których warto to robić.

Usprawnij przeglądanie stron internetowych przez swoich użytkowników

Pozycjonując odpowiednio swoją stronę, ułatwiasz użytkownikom znalezienie tego, czego szukają. Ułatwiasz im również poruszanie się po witrynie i nadawanie sensu treściom, które czytają. Może to być szczególnie ważne, jeśli masz wiele treści, które są podobne, ale skierowane do różnych odbiorców. Pozycjonowanie pomoże użytkownikom łatwiej poruszać się pomiędzy tymi elementami, co ostatecznie poprawi ogólne wrażenia użytkownika.

Zwiększ liczbę wizyt na swojej stronie internetowej

Pozycjonowanie strony internetowej może pomóc zwiększyć liczbę odwiedzin na Twojej stronie. Może się to wydawać oczywiste, ale i tak warto to stwierdzić. Z większym ruchem istnieje większa szansa na to, że ktoś Cię znajdzie i stanie się potencjalnym klientem. Im mniej stron, które walczą o biznes w Twojej niszy, tym łatwiej jest im dowiedzieć się o Tobie i wrócić ponownie, gdy potrzebują czegoś innego od Ciebie w przyszłości. Jeśli jest zbyt wielu konkurentów (a za mało wyników wyszukiwania), ludzie nie będą się trudzić klikaniem przez wszystkie te linki, zanim znajdą to, czego chcą!

Popraw na reputację swojej firmy i/lub projektu

Reputacja firmy lub projektu to jego ogólne postrzeganie na rynku. Można powiedzieć, że reputacja firmy jest ważniejsza niż projektu, ponieważ wpływa na wszystkie projekty, podczas gdy projekty mogą mieć różne reputacje w zależności od kontekstu ich wykorzystania.

Dobra reputacja zwiększa prawdopodobieństwo uzyskania biznesu poprzez słowo z ust i skierowania od innych osób lub firm, które robiły z Tobą interesy wcześniej, co pomaga zmniejszyć koszty marketingowe dla przyszłych projektów, ponieważ nie potrzebujesz tak dużo reklamy, aby zdobyć nowych klientów.

Czy pozycjonowanie się opłaca krótkoterminowo?

Pozycjonowanie to strategia długoterminowa, więc krótkoterminowy wpływ pozycjonowania nie jest czymś, co zauważysz od razu. Istnieją jednak pewne sposoby, aby stwierdzić, czy pozycjonowanie działa:

  1. Powinieneś być w stanie jasno określić, co odróżnia Twój produkt lub usługę od innych w branży.
  2. Jeśli masz z tym problemy, może to oznaczać, że Twój produkt lub usługa nie ma unikalnej wartości — i to jest w porządku! Wykonanie dobrego pozycjonowania może zająć trochę czasu, więc nie martw się o to, jeśli dopiero zaczynasz. Po prostu upewnij się, że masz powód, dla którego ktoś chciałby kupić od Ciebie zamiast od innej firmy.
  3. Jeśli ludzie proszą o więcej informacji na temat tego, co sprawia, że Twój produkt lub usługa różni się od innych podobnych, to dobry znak!

Pozycjonowanie stron czy warto – wnioski

Na początek koniecznie trzeba zrozumieć znaczenie pozycjonowania strony internetowej. W rzeczywistości, jeśli nie pozycjonować swoją stronę prawidłowo, może to prowadzić do wielu problemów dla Twojej firmy. Pozycjonowanie stron internetowych może wydawać się drogie na pierwszy rzut oka, ale w porównaniu z innymi metodami marketingowymi dostępnymi dzisiaj, takimi jak kampanie PPC lub e-mail marketing, jego efektywność kosztowa staje się oczywista. Ważne jest również, aby pamiętać, że nierobienie niczego o pozycjonowaniu będzie prawdopodobnie kosztować Cię znacznie więcej niż to, co zainwestujesz w SEO.

Podstawową korzyścią związaną z posiadaniem dobrze wypozycjonowanej strony będzie wzrost ruchu i konwersji dzięki lepszej widoczności w wyszukiwarkach takich jak Google i Bing itp. Efektem końcowym będzie zwiększenie przychodów ze sprzedaży i zysków w czasie, które nadrobią wszystkie wydatki poniesione podczas pozycjonowania, w tym zatrudnienie profesjonalnej agencji, która specjalizuje się w tej dziedzinie, jak https://nprofit.net/pl/pozycjonowanie-stron-gdansk/.

Podsumowanie

Jedną z najważniejszych rzeczy, o których należy pamiętać jest to, że pozycja strony w wyszukiwarkach nie jest stała. Algorytm używany przez Google zmienia się cały czas, a więc to, co kiedyś było uważane za dobre miejsce dla Twojej strony, może stać się mniej wartościowe w dowolnym momencie w przyszłości. Dlatego ważne jest, aby regularnie sprawdzać swoje rankingi, dzięki czemu można zobaczyć, czy występują jakieś przesunięcia lub zmiany.

Podobne artykuły