Prowadzenie własnego sklepu internetowego to dobry pomysł na biznes, zwłaszcza jeśli ma się pomysł na to, co w takim sklepie może być dostępne, aby cieszyło się popularnością wśród klientów. Wydaje się, że posiadanie sklepu internetowego i jego obsługa to zadanie łatwiejsze od wystartowania ze sklepem stacjonarnym. Jednakże działalność prowadzona w sieci również niesie ze sobą wiele wyzwań oraz ogrom pracy, chociażby tej, która związana jest z zatowarowaniem wirtualnych półek. Niejednokrotnie, dodawanie produktów do sklepu internetowego jest zadaniem czasochłonnym i żmudnym. Dodatkowo, dla osoby, która wcześniej nie miała jeszcze styczności z oprogramowaniem dla sklepów może to się też wydawać trudne. Jak to zrobić, aby poszło szybko i sprawnie? O czym należy pamiętać, aby zachęcić użytkownika do zakupu?
Dodawanie produktów do sklepu internetowego
Przedsiębiorcy zazwyczaj stają przed dwiema możliwościami. Mogą zakupić usługę zaadaptowania darmowego silnika do obsługi sklepów internetowych wraz z usługą hostingową. W takim przypadku ponoszą koszty wykonania sklepu na silniku typu open source, ale później nie płacą już za nic oprócz hostingu – zyskują taki sklep na własność. Popularnym oprogramowaniem jest chociażby PrestaShop.
Alternatywę stanowi przystąpienie do jednej z platform, które oferują abonamentowe opłaty za możliwość stworzenia sklepu w ramach ich rozwiązania. Ta opcja bardziej przypomina „wynajem” sklepu bez konieczności ponoszenia kosztów na start. To przedsiębiorca sam musi zadecydować, która z opcji jest bardziej komfortowa w jego wypadku. Jednakże, sprawdzając, jak dodać nowy produkt do sklepu internetowego po raz pierwszy, trzeba od razu robić to pod kątem posiadanego oprogramowania. Mimo wszystko zazwyczaj zadanie to jest proste i wygląda dość podobnie na różnych silnikach. Należy krok po kroku podążać za tym, czego wymaga od nas aplikacja.
Najprostsze dodawanie produktów do sklepu internetowego
- Nosząc się z myślą o dodaniu produktów na stronę, dobrym rozwiązaniem jest wcześniejsze wykonanie zdjęć towarów. Biorąc pod uwagę aspekty marketingowe, warto zadbać o dobrą jakość i rozdzielczość zdjęć i podążać za wytycznymi fotografii produktowej. Najlepiej, aby każdy produkt posiadał przynajmniej kilka ujęć, czasem dobrze jest też dodać do zdjęcia coś, co odwzoruje skalę i rzeczywistą wielkość produktu. Zdjęcia najlepiej od razu zgrać na komputer i posegregować. Pamiętajmy, że w przypadku sprzedaży na odległość klient widzi dokładnie to, co sami mu pokażemy. Niewyraźne, ciemne i nieostre zdjęcia na pewno nikogo nie zachęcą do zakupu.
- Na samym początku dodawania produktu zazwyczaj trzeba wpisać podstawowe informacje z nim związane. Jest to więc jego nazwa, a także wielkość, wymiary lub też ciężar. Można dodać kod kreskowy. Dodatkowo można też umieścić nazwę producenta. Kluczowe jest podanie ceny towaru wraz ze stawką podatkową oraz określenie jego dostępności poprzez wpisanie posiadanej ilości produktów. Należy też dodać wszystkie posiadane zdjęcia produktu oraz ewentualnie wybrać zdjęcie, które będzie się wyświetlało jako miniatura na liście.
- Ważne jest odpowiednie przyporządkowanie produktu do danej kategorii. Pozwala to klientom łatwiej znaleźć dany produkt i sprawia, że w sklepie panuje porządek.
- W wielu przypadkach uda się nam także zamieścić bardziej szczegółowy opis produktu, który ma ogromne znaczenie z marketingowego punktu widzenia. W takim opisie można podać cechy szczególne przedmiotu, jego zalety oraz możliwe zastosowania.
- Dobrze jest też dodać informację o terminie wysyłki.
Zazwyczaj, podążając krok po kroku za sklepowym oprogramowaniem, bez trudu uda się nam dodawanie produktów do sklepu internetowego. Zawsze warto mieć na uwadze, że istotne jest nie tylko jego poprawne dodanie od strony technicznej, ale i dobra prezentacja od strony marketingowej, która zachęci do zakupu. Dlatego warto poświęcić więcej czasu na przygotowanie zdjęć w dobrej rozdzielczości czy też zredagowanie wyczerpujących opisów, które zaspokoją ciekawość kupującego i podpowiedzą mu, do czego jeszcze może wykorzystać dany przedmiot.